Як скласти розклад за програмою О.Савченко (НУШ-1)?

Як скласти розклад за програмою О.Савченко (НУШ-1)?

До нового навчального року лишається ще понад два місяці, але вчителі початкових класів, проходячи очні та дистанційні навчальні сесії, вже ставлять запитання: як скласти розклад в НУШ за програмою О.Савченко (НУШ-1) та Р.Шияна (НУШ-2).

Стверджувати, що розклад має бути за єдиним зразком абсолютно неправомірно, оскільки кожна школа має свої індивідуальні умови та особливості, які не завжди дозволяють укласти розклад навчальних занять для 1 класу за всіма вимогами і правилами.

Так, відповідно до філософії НУШ, в контексті курсу "Я досліджую світ" доцільно проводити ранкову зустріч/ранкове коло. І якщо за програмою Р. Шияна (НУШ-2) цю практику організувати дещо простіше, адже інтегрований курс може бути в розкладі кожного дня, то коли проводити ранкове коло за програмою О.Савченко (НУШ-1)? Спробуємо розібратись.

За програмою НУШ-1 інтегрований курс «Я досліджую світ» включає 3 освітні галузі: природнича – 2 год, соціальна та здоров'язбережувальна – 0,5 год, громадянська та історична – 0,5 год. При такій градації немає змоги чітко поділити навчальний матеріал. (Наприклад: в понеділок інтегруємо природознавство (0,5 год) й основи здоров'я (0,5 год), у четвер – природознавство (0,5 год) і громадянську та історичну освіту (0,5год); а на п'ятницю лишається ціла година природознавства. А як же інтеграція?)

Не варто перейматись. Підручники укладені таким чином, щоб реалізувати вимоги програми, тож інтеграція змісту буде відбуватись на кожному уроці.

Ще один нюанс. Наприклад: у школі лише один вчитель, який викладає іноземну мову, та й той працює за сумісництвом. Зрозуміло, що предмет «Іноземна мова» бажано не ставити першим і останнім уроком і «ні в якому разі не в четвер, бо то ж розвантажувальний день!»…. Але, виходячи з вищевказаних умов, просто нереально поставити «Іноземну мову» 2-4 уроком для всіх початкових класів. Що робити?

Не біда. Нехай цей урок стоїть першим уроком: вчителі іноземної мови саме зараз проходять тренінги, які допоможуть їм провести ту ж ранкову зустріч у 1 класі….англійською/французькою/німецькою (потрібне підкреслити) мовою. Ну, а чому ні? В такому випадку іноземна мова може стояти й першим уроком. Адже привітатись, поговорити про настрій та емоції, налаштуватись на дружні взаємовідносини в класі можна й іноземною мовою.

І ще один маленький нюанс: представлений розклад навчальних занять за програмою НУШ-1 – це лише одне бачення одного вчителя. Якщо ви вважаєте неприпустимим урок навчання грамоти в четвер – будь ласка, ніхто ж не змушує його ставити саме тоді. Але якщо врахувати, що грамоті навчати можна не лише за прописами, годину сидячи над зошитом, то навіть такий «серйозний і складний урок», навіть у такий день як четвер може бути розвантажувальним :))

Наснаги, творчості та душевного спокою. #НУШБУТИ.
О.Романюк, А.Ткаченко.

Важливо! При повному або частковому копіюванні інформації, посилання на ukrom.in.uaобов'язкове.

13.06.2018
163471

2 коментаря

15.06.2018 18:30
Є помилка. В НУШ за програмою О. Я. Савченко предмет Українська мова і літературне читання реалізується через інтегрований курс «Навчання грамоти», який не поділяється на читання і письмо
15.06.2018 21:47
Саме так. Але педагогічна свобода, надана вчителю, дозволяє йому викладати цей курс як інтегровано, так і ні. Реалізувати усі змістові лінії мовно-літературної ОГ можна як в комплексі, так і ні. (Як і інтегрований курс «Мистецтво», наприклад). І абсолютно логічним буде приділяти однакову кількість часу в контексті цього інтегрованого курсу усім змістовим лініям освітньої галузі.

Але помилки в розкладі немає. Оскільки це всього-лише бачення. Одне бачення одного конкретного вчителя. Не більше. Це не інструкція до дій. А всього-лиш погляд. Один з багатьох. :)

А ще — є інтеграція на рівні форми і змісту. І якщо, скажімо, у вівторок, вчитель приділятиме увагу реалізації очікуваних результатів ДС за змістовими лініями «Взаємодіємо усно», «Читаємо» і «Досліджуємо медіа», при цьому формально приділяючи увагу лише усній діяльності, то чи можна це назвати письмом? Ні, тому що фактично — це читання. Але чи можна сказати, що це відокремлений предмет? Теж ні, тому що реалізуємо ми очікувані результати усієї галузі.

В будь-якому випадку, варіацій на тему може бути безліч. І такий варіант теж має право на існування)