Зразок орієнтовних завдань до ДПА 2016 з української мови
Завдання до ДПА з української мови за рекомендаціями МОН. Представлені дві комбінації контрольної роботи з української мови у двох варіантах кожна.
Завдання укладено відповідно до вимог щодо організації та проведення державної підсумкової атестації у початковій школі згідно з наказом МОН № 94 від 08.02.2016
Ткаченко А.О., методист відділу
початкової освіти
КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»,
вчитель початкових класів
Орієнтовні завдання до ДПА-2016
з української мови
4 клас
КОМБІНАЦІЯ І
Варіант І
Спиши текст, розкриваючи дужки та вставляючи пропущені літери. В останньому реченні постав розділові знаки.
Яскрава в_сняна днина. Серед пишного різнобарв_я квітів і трав дружно гудуть б_оли та _мелі. У заквітчаному в_шневому гіллі, серед сонячного промі(н,нн)я купають крильця жовтогруді с_нички.
Ластівки ще зовсім недавно прил_тіли з теплого краю і т_пер, зручно примостившись на дахах, голосним гомоном вітають пр_хід в_сни.
Теплий віт_рець здмухнув біленьку хустинку з кульбаби і поніс її у в_сочінь. Усе цвіте усе ож_ває. (60 слів)
Завдання до тексту для перевірки мовних знань
1. Підкресли слово, котре є синонімом до слова прилинули.
2. Із третього абзацу тексту випиши словосполучення, вжите у переносному значенні.
3. Випиши з другого абзацу слово, яке відповідає звуковій
моделі: – – о = о
4. Підкресли речення з двома підметами.
Творче завдання
Доповни текст описом власних спостережень за птахами навесні (4-5 речень)
Варіант ІІ
Спиши текст, розриваючи дужки та вставляючи пропущені літери. У другому реченні постав розділові знаки.
Замріяним сном огорнувся з_мовий ліс. Ще м_нулої ночі хурдели(тьс,ц)я запорошила ст_жки пр_сипала сріблом верхові(т,тт)я д_рев.
Молоденькі ялинки збіглися до танцю: вес_ло узялися за руч_нята, одягли пишні спіднички і ось-ось, здає(ц,тьс)я, закружляють у хороводі.
Кр_мезний дуб натягнув хутряну шапку на самісінькі брови і тихо дрімає на окраїні. І лише нишпорки-синички (не)дають старому велетню спати: то стр_бають, то кр_чать, то скубу(тьс,ц)я! Ох, капосні! (64 слова)
Завдання до тексту для перевірки мовних знань
1. Підкресли слово, яке є синонімом до слова могутній.
2. Із другого абзацу тексту випиши прислівник.
3. Випиши з третього абзацу слово, яке відповідаєзвуковій
моделі: о – – о = о = о
4. У першому абзаці тексту знайди і підкресли речення з однорідними присудками.
Творче завдання
Доповни текст правилами охорони птахів узимку. (4-5 речень)
КОМБІНАЦІЯ ІІ
Варіант І
Спиши текст, розкриваючи дужки і вставляючи пропущені літери.
Вересень багатий на врожай. Рум_яні яблука гордовито в_блискують на осо(н,нн)і, запашні груші м_готять жовтавими дзвон_ками серед кострубатого гі(л,лл)я, а виноград… Наливне (г,ґ)роно ле(т,д)ь (не)впаде, з останніх сил тримає(ц,тьс)я лози.
Пузаті гарбузи розляглися в лопухах і вигрівають кругленькі бочки під останніми теплими пром_нями сонця. Щедрий вересень! (46 слів)
Тестові завдання
1. Визнач, яке слово є синонімом до слова багатий:
а) пихатий;
б) заможний;
в) великий.
2. Визнач, у якому рядку усі слова є спільнокореневими прикметниками:
а) смішний, сміх, сміятися;
б) сором'язливий, присоромлений, сором;
в) рідний, споріднені, родинний.
3. Визнач відмінок виділеного в реченні прикметника:
Земля золотавою ковдрою вкрилась.
а) орудний;
б) родовий;
в) давальний.
4. Запиши словосполучення, поставивши слова з дужок у відповідній формі:
Поїдемо до (Київ), важкою (праця), прочитаєш у (книга).
5. Пронумеруй слова за алфавітним порядком
___ водичка ___веде ___ ведмідь
___ весна ___ водити ___веселка
Творче завдання
Склади і запиши текст-опис «Барвистий пензлик Осені» (4-5 речень)
Варіант ІІ
Спиши текст, розкриваючи дужки і вставляючи пропущені літери.
За пишною з_леною левадою спустилася до води В_селка. Виглянула вона з куч_рявої хмарки і стрибнула у самісіньке лата(т,тт)я, у те місце, звідкіля вже давно било жи(т,тт)єдайне джерело.
Нап_лась В_селка водички, набрала ще й в жменю синьої прохолоди і (н_)квапливо полинула до н_бес – ясне сон_чко ум_вати. (45 слів)
Тестові завдання
1. Визнач, яке слово є синонімом до слова полинула:
а) попливла;
б) побігла;
в) полетіла.
2. Визнач, яке закінчення матимуть подані прикметники в орудному відмінку однини: черешня, пісня.
а) -ою;
б) -ею;
в) -єю.
3. Визнач рядок, у якому всі слова є спільнокореневими:
а) плюскіт, заплющив, плекати;
б) світить, свічечка, свій;
в) правда, виправдовується, правдивий.
4. Від поданих дієслів минулого часу утвори дієслова теперішнього і майбутнього часу:
Ходив – …, … ;
Робила – …, …;
Носив – …, ….
5. Запиши математичний вираз словами: 75 + 19
До______________________________ додати ____________________
Творче завдання
Склади і запиши текст-розповідь «Подорож Дощової Крапельки» (4-5 речень)
Коментарі