Зразок орієнтовних завдань до ДПА 2016 з української мови

Зразок орієнтовних завдань до ДПА 2016 з української мови

Завдання до ДПА з української мови за рекомендаціями МОН. Представлені дві комбінації контрольної роботи з української мови у двох варіантах кожна.

Завдання укладено відповідно до вимог щодо організації та проведення державної підсумкової атестації у початковій школі згідно з наказом МОН № 94 від 08.02.2016


Ткаченко А.О., методист відділу
початкової освіти
КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»,
вчитель початкових класів

Орієнтовні завдання до ДПА-2016

з української мови

4 клас

КОМБІНАЦІЯ І

Варіант І

Спиши текст, розкриваючи дужки та вставляючи пропущені літери. В останньому реченні постав розділові знаки.

Яскрава в_сняна днина. Серед пишного різнобарв_я квітів і трав дружно гудуть б_оли та _мелі. У заквітчаному в_шневому гіллі, серед сонячного промі(н,нн)я купають крильця жовтогруді с_нички.

Ластівки ще зовсім недавно прил_тіли з теплого краю і т_пер, зручно примостившись на дахах, голосним гомоном вітають пр_хід в_сни.

Теплий віт_рець здмухнув біленьку хустинку з кульбаби і поніс її у в_сочінь. Усе цвіте усе ож_ває. (60 слів)

Завдання до тексту для перевірки мовних знань

1. Підкресли слово, котре є синонімом до слова прилинули.

2. Із третього абзацу тексту випиши словосполучення, вжите у переносному значенні.

3. Випиши з другого абзацу слово, яке відповідає звуковій

моделі: – – о = о

4. Підкресли речення з двома підметами.

Творче завдання

Доповни текст описом власних спостережень за птахами навесні (4-5 речень)


Варіант ІІ

Спиши текст, розриваючи дужки та вставляючи пропущені літери. У другому реченні постав розділові знаки.

Замріяним сном огорнувся з_мовий ліс. Ще м_нулої ночі хурдели(тьс,ц)я запорошила ст_жки пр_сипала сріблом верхові(т,тт)я д_рев.

Молоденькі ялинки збіглися до танцю: вес_ло узялися за руч_нята, одягли пишні спіднички і ось-ось, здає(ц,тьс)я, закружляють у хороводі.

Кр_мезний дуб натягнув хутряну шапку на самісінькі брови і тихо дрімає на окраїні. І лише нишпорки-синички (не)дають старому велетню спати: то стр_бають, то кр_чать, то скубу(тьс,ц)я! Ох, капосні! (64 слова)

Завдання до тексту для перевірки мовних знань

1. Підкресли слово, яке є синонімом до слова могутній.

2. Із другого абзацу тексту випиши прислівник.

3. Випиши з третього абзацу слово, яке відповідаєзвуковій

моделі: о – – о = о = о

4. У першому абзаці тексту знайди і підкресли речення з однорідними присудками.

Творче завдання

Доповни текст правилами охорони птахів узимку. (4-5 речень)


КОМБІНАЦІЯ ІІ

Варіант І

Спиши текст, розкриваючи дужки і вставляючи пропущені літери.

Вересень багатий на врожай. Рум_яні яблука гордовито в_блискують на осо(н,нн)і, запашні груші м_готять жовтавими дзвон_ками серед кострубатого гі(л,лл)я, а виноград… Наливне (г,ґ)роно ле(т,д)ь (не)впаде, з останніх сил тримає(ц,тьс)я лози.

Пузаті гарбузи розляглися в лопухах і вигрівають кругленькі бочки під останніми теплими пром_нями сонця. Щедрий вересень! (46 слів)

Тестові завдання

1. Визнач, яке слово є синонімом до слова багатий:

а) пихатий;

б) заможний;

в) великий.

2. Визнач, у якому рядку усі слова є спільнокореневими прикметниками:

а) смішний, сміх, сміятися;

б) сором'язливий, присоромлений, сором;

в) рідний, споріднені, родинний.

3. Визнач відмінок виділеного в реченні прикметника:

Земля золотавою ковдрою вкрилась.

а) орудний;

б) родовий;

в) давальний.

4. Запиши словосполучення, поставивши слова з дужок у відповідній формі:

Поїдемо до (Київ), важкою (праця), прочитаєш у (книга).

5. Пронумеруй слова за алфавітним порядком

___ водичка ___веде ___ ведмідь

___ весна ___ водити ___веселка

Творче завдання

Склади і запиши текст-опис «Барвистий пензлик Осені» (4-5 речень)


Варіант ІІ

Спиши текст, розкриваючи дужки і вставляючи пропущені літери.

За пишною з_леною левадою спустилася до води В_селка. Виглянула вона з куч_рявої хмарки і стрибнула у самісіньке лата(т,тт)я, у те місце, звідкіля вже давно било жи(т,тт)єдайне джерело.

Нап_лась В_селка водички, набрала ще й в жменю синьої прохолоди і (н_)квапливо полинула до н_бес – ясне сон_чко ум_вати. (45 слів)

Тестові завдання

1. Визнач, яке слово є синонімом до слова полинула:

а) попливла;

б) побігла;

в) полетіла.

2. Визнач, яке закінчення матимуть подані прикметники в орудному відмінку однини: черешня, пісня.

а) -ою;

б) -ею;

в) -єю.

3. Визнач рядок, у якому всі слова є спільнокореневими:

а) плюскіт, заплющив, плекати;

б) світить, свічечка, свій;

в) правда, виправдовується, правдивий.

4. Від поданих дієслів минулого часу утвори дієслова теперішнього і майбутнього часу:

Ходив – …, … ;

Робила – …, …;

Носив – …, ….

5. Запиши математичний вираз словами: 75 + 19

До______________________________ додати ____________________

Творче завдання

Склади і запиши текст-розповідь «Подорож Дощової Крапельки» (4-5 речень)

Завантажити файл:
14.04.2016
1957

Коментарі

Немає коментарів. Прокоментуєте першим?