"Прощавай, Букварику". Сценарій свята Букваря для учнів 1 класу.

Ранок «Прощання з Букварем»
Для учнів 1 класу
Мета: узагальнити здобуті знання з української мови; формувати позитивне ставлення учнів до подальшого навчання у школі; розвивати мовлення, мислення, акторські та літературні здібності, спонукати до індивідуальної діяльності; виховувати інтерес до навчання у початкових класах.
Обладнанння: плакат «Букварик – друг і поводир», емблеми літер алфавіту та цифр, повітряні кульки, святкова атрибутика, музичний центр.
Дійові особи: Буквар, Математика, Букви, Цифри, Лінійка, Зошит, Андрійко.
Зал святково прикрашений.
На свято запрошені учні початкових класів, батьки, вчителі.
Вчитель: Раді вас вітати на серйознім святі.
Урочистих днів багато на листках календаря,
А між ними й наше свято − вшанування Букваря.
День веселий й сумовитий. Свято перших букварів.
Сходинка в житті важлива для маленьких першачків.
Лунає музичний супровід (на вибір муз. керівника, на сцену виходять першокласники)
1 учень: До школи хто щодня спішить?
2 учень: Хто старанно уроки вчить?
3 учень:Хто хоче все на світі знати?
4 учень:Хто сам уміє вже читати?
5 учень:Хто радує і тат, і мам?
6 учень:Хто кожне діло робить сам?
7 учень:Хто дружно й весело співає?
8 учень:Хто дім весь щастям зігріває?
9 учень:Усі їх завжди пізнають.
10 учень: Скажіть-но, як цих діток звуть?
Всі: Школярі!
Буквар: Що ж, вітайте! Це ось наш,
Веселий, дружній перший клас!
Усі зібрались у цьому залі,
Бо нині свято Букваря.
Вам трішки сумно зараз стало –
Прощання надійшла пора.
Букварик все на світі знає,
Порадник перший школяра.
Його шанує й поважає
Уся весела дітвора.
1 учень: В першім класі урочистий
День прощання з Букварем.
Пригадай-но, як колись ти
Був маленьким школярем.
2 учень: Любі гості: мами й тата
В нас − Букварикове свято
Добре, що прийшли до нас,
В наш чудовий перший клас.
3 учень: Ми всіх гостей вітаємо
І дуже всім радіємо,
Бо вже всі букви знаємо,
Самі читати вміємо.
4 учень: Як краплинок у Дніпрі,
І як зірочок вгорі,
Як листочків на гіллі –
Стільки книг є на землі.
5 учень: Та одна лиш книга є,
Першою знання дає,
Кожен хто у школі вчився,
З тою книгою здружився.
6 учень: Від найпершого дня дуже любий він нам.
І веде нас усіх по Країні Знання.
7 учень: Літера перша і перше слово.
З книгою перша серйозна розмова.
Перша сторінка і друга сторінка.
Перша тривога і перша оцінка.
8 учень: Ми всі вчимося залюбки,
Гартуємось, міцніємо,
Читаємо, з захватом книжки
І про майбутнє мріємо.
9 учень: Дякуємо, Букварику,
Що навчив нас гарно так читати.
Хай кожен гість перевіряє
Чи знають учні Букваря?
Чи можна нам, школярикам,
Прощатися з Буквариком?
Буквар: Сьогодні ми і розберемо,
Як ви Буквар учили?
Чи всі із другом Букварем
Весело дружили.
Виконується пісня «Запрошення Букваря», слова Н. Грицюка, музика М. Ведмедері.
Учнями 1 класу розігрується сценка.
Буквар: Я мандрую по країнах,
Я з абеткою дружу
І малечу, як зустріну,
Грамоти одразу вчу.
Зошит: Ой-ой-ой! Не маю сили! Ви на мене наступили!
Буквар: Що це тут валяється?
Зошит виявляється!
Чий він? Чий?
Зошит: Я подертий, я потертий,
Я в обкладинці старій.
Весь в чорнилі, весь в мастилі.
Буквар: Хто хазяїн твій?
Зошит:Андрій.
Лінійка: І я скаржусь на Андрія.
Буквар: Ти хто?
Лінійка: Я − Андрійкова Лінійка.
Я терплю велику муку,
Правлю хлопцю за шаблюку.
Він дубасив мною стіл.
Я вже тріснула навпіл.
Зошит: Ми тепер каліки з нею.
Лінійка: Нам потрібні ліки з клею.
Входить брудний Андрійко
Андрійко: О, мій Зошит, Лінійка.
Буквар: Що ти скажеш нам, Андрійку?
Андрійко: Я не хочу мати двійку.
Я писатиму без клякс,
Я не буду мучить вас.
Я дурні покину звички.
Допустіть до переклички.
Буквар: Ну, біжи, ставай між літер,
Та щоб сльози швидко витер.
Андрійко: Я букви знаю до ладу,
Алфавіт наш не підведу.
Пробач мені, Букварику,
Я більше не ображатиму зошити і книжки,
Я стану охайним!
Буквар: Що ж повіримо тобі, Андрійку!
Гей, ви букви голосні,
На перекличку станьте всі.
Всі в рядок хутчіш біжіть
Та про себе розкажіть!
Виходять діти з емблемами літер. Розказують вірші.
А:Купила акула своїм акулятам
Для гри у пісочку відро і лопату.
Вони б і погрались, якби не біла –
Де взяти пісок, як усюди вода? (Яковенко Л.В.)
О: Оса над оленемкружляла,
І вуха оленю дзижчала.
Та цить-бо вже, смугаста мухо!
Бо в оленя болить вже вухо! (Яковенко Л.В.)
У: Удавав удав із себе
Бухту дроту просто неба
Хоч кого б він удавав,
Всім відомо – це удав. (Яковенко Л.В.)
І:Бурмотіли – чики-брики –
Десь на лаві два індики.
Щоб птахів цих зрозуміть,
Мову довго треба вчить! (Яковенко Л.В.)
Е: Страус Ему на екватор
Віз великий екскаватор.
Здумав рити він тунель
Через декілька земель! (Яковенко Л.В.)
Ї: Під ялинку, що на кручі,
Закотився «м'яч» колючий.
Хто ж сховався між гілок?
Таж звичайно їжачок! (Яковенко Л.В.)
Я: Яструб ящірку шукав,
Бідолашну налякав.
Та – сховалася під міст,
Загубивши з ляку хвіст. (Яковенко Л.В.)
Ю: Юнга юрту взяв в дорогу,
Хоч боялась та вологи.
В юрті спокій він шукав –
Як в каюті міцно спав. (Яковенко Л.В.)
Є: Чому єнотик їжу миє?
Бо їсти він брудне не вміє.
Тому завжди перед їдою
Всю їжу миє він водою. (Яковенко Л.В.)
Буквар: Бачу вправні ви малята,
Звуки голосні завзято
Ви навчились відрізняти.
Час і пісню заспівати!
Виконується «Пісня-танок голосних», слова Н.Грицюк, музика М. Ведмедері, або на вибір муз. керівника
Буквар: Давнє місто Алфавіт,
Бо йому вже сотні літ.
До нього стелиться наш путь.
Там приголосні теж живуть.
Живуть там літери в словах,
А кожне слово – звір чи птах,
Травинка чи барвистий цвіт.
Отож в похід! За мною вслід! (Капицька Т.П.)
На сцені з'являються учні з емблемами літер.
Б: Баранці в трубу сурмили
І бичка цим розбудили.
Взяв бичок у них трубу,
Дме у неї: «Бу-бу-бу!» (Яковенко Л.В.)
Т: Лежить тюлень, відпочиває.
Солону ванну він приймає
І ловить сонця теплу мить.
Він ніжиться і майже спить. (Яковенко Л.В.)
С: Дві синички під сосною
Зраку стрілися з весною.
І зізналися весні:
-Ти ввижалась нам у сні! (Яковенко Л.В.)Д: Десь взялися дикі звірі.
Дуже страшно заревіли.
Тільки дятел не тікав,
А усе довбав, довбав. (Яковенко Л.В.)
М: Мишка вбралася в мережку
Й повагом пішла на стежку,
Поки йшла вона на стежку,
То згубила десь мережку. (Кабардин З.І.)
Г: В лісі грабовім грибочок
Заховався під листочок.
А горобчик пролітав,
І листок з грибочка зняв. (Панько О.В.)
П: Півень на усю повітку
Гарно так співає влітку!
Будить птицю всю щоранку:
— Ку-ку-рі-ку! До сніданку! (Габалейко Н.В.)
Ж: Жученят жучок навчав:
Не губіться серед трав!
Бо по стежжжці жжжабка скаче!
Буде лихо, як побачить! (Гайворонська С.С.)
З: Взимку зайчик заблудив:
Довго лісом він ходив.
Не злякався заметілі –
Рукавички має білі. (Білодід Д.К.)
1 учень: Нас 33!
У нас міцна сім'я!
Складаємо слова нові
Від А до Я!
2 учень: Ми мрію любимо й книжки,
Життя у нас буя.
Вчимося в школі залюбки
Від А до Я!
3 учень: Знай рідну мову і вивчай!
Вона твоя й моя.
Та перш за все абетку знай!
Від А до Я!
Виконується пісня «Чого вчать у школі», слова М. Пряцковського,
музика В. Шаїнського, або на вибір муз. керівника. Виходить Математика
Математика: Раз, два, три, чотири, п'ять
Вміють учні рахувать!
Але хто мене не знає,
Хай даремно не гуляє.
Треба всім вивчать сумлінно
Всю таблицю «на відмінно».
Дуже точна я наука.
Хоч і вчити мене – мука,
Але знати треба всім,
Щоб не плутать три і сім!
Виходять першокласники з емблемами цифр
Цифра 0: Є число, що зветься нуль.
Знають його всюди.
Відніми його, давай,
Що було, те й буде.
Кругла наче буква О.
Цифра О, або ніщо.
Цифра 1: Серед чисел я найперша,
Відлік всьому починаю
І хоча я не актриса,
Всяк мене чудово знає.
Ось один, чи одиниця, −
І тонка, й пряма, як спиця.
Цифра 2: А ось це осьцифра два.
В неї, кругла голова,
Довгий хвіст, зігнута шийка.
Отака, як бачиш − двійка.
Цифра 3: Перші цифри – дві сестри.
Ось і третя – цифра три.
Трійку, третій із значків
Складено іздвох гачків.
Цифра 4: Ось чотири жартівливо
Вигинає лікоть вліво.
Цифра 5: Вийшла потім погуляти
На папері цифра п'ять.
Руку вправо простягнула,
Ніжку бубликом зігнула.
Цифра 6: Цифра 6 – немов замок:
Знизу – круг, вгорі – гачок.
Цифра 7: Цифра 7, як кочерга!
В неї бач одна нога!
Цифру 8: У цифри 8 – два кільця
Без початку, без кінця.
Цифра 9: Цифра 9 чи дев'ятка,
Наче в цирку акробатка.
Сторчака, як повернеться,
Зразу в шістку обернеться!
Цифра 10: Як стоїть він сам самісінький,
То не значить нічогісінько!
Та як одиницю поруч
Ми поставимо ліворуч,
То із двох знаків у нас
Цифра 10 станевраз.
Буквар: Шановна Математико, як бачиш діти навчилися читати, писати, знають цифри, вміють рахувати.
Математика: А танцювати вони вміють?
Всі: Вміємо, вміємо!!!
Учні виконують танцювальну композицію «В королівстві Математики»
Буквар: Вчіться, діти, не лінуйтесь,
Бо знання − велика сила!
Мудра книга − ваш Буквар,
Двері в світ складний відкрила.
Математика:Допитливим, цікавим будь!
Не споглядай байдуже!
В Країну Знань, велику путь
Долай уперто, друже!
1 учень: Букви старанно вивчали.
Знаємо їх від А до Я
І сторіночку останню
Прочитали з Букваря.
2 учень: Добрий, Букварику, мудра книжко,
Хочеться навіть поплакати трішки.
Жаль розлучатися, хоч і треба.
Ми не забудемо ніколи про тебе.
3 учень: Ми обіцяємо, що будемо гідні,
Ім'я носити горде − українці!
Нові звитяги ми запишемо у книзі
На чистій незаплямованій сторінці.
4 учень: Та головне, щоб всі у щасті жили.
Щоб мирні весни розквітали всюди.
Усміхнені, привітні, добрі, щирі
По всій планеті проживали люди.
5 учень: Прощавай, Букварику,
Наш найперший, друже,
Ми тобі, Букварику,
Дякуємо дуже!
Всі: Хай збудуться всі побажання!
Ходімо сміливо в Країну Знання!
Виконується пісня «Мандруйте Країною Знань», слова Л. Мишури,
музика М. Ведмедері. Свято закінчується.
А ось сценарій ще одного свята «Прощання з Букварем»
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:
1. Третяк Н.А. Свято Букваря. // Розкажіть онуку. – Березень №7 – 8. – С. 42 – 43.
2.Яковенко Л.В. Жива абетка у віршах. – Харків: Чайка, 2013. – 64 с.: іл… (Серія «Завтра в школу»)
3.Яковенко Л.В., Курмашев Р.Ф. Весела абетка – Харків: Чайка, 2014. – 64 с.: іл… – (Серія «Кращий подарунок»)
4.Ярешко Л. Є. Весела абетка. – Чернігів: Десна, 1992. – С. 78.
Коментарі