Орієнтовні теми для "Щоденника вражень"
«Якщо „Письмо для себе“, одну зі щоденних діяльностей практики Daily 5, використовувати постійно, починаючи з 1-го класу, то до кінця 4-го діти вільно, без підготовки, зможуть написати будь-який твір на 1,5 сторінки». ©
Це випробувано. Це працює.
«Не можуть діти писати в 1-му класі...»
Можуть. Нехай друкованими літерами. Нехай криво. Зате кольоровими олівцями. Зате так, як хочеться.
Якщо діти мають змогу обрати тему, форму написання, спосіб та засоби викладу думок на папері — це спрацьовує. Це вже мотивація. А не зможуть писати — малюватимуть. На початку. Потім доповнять малюнок словом. Через певний час — реченням. А зовсім скоро й текстом.
"І як? Роботу не перевіряти? А якщо помилки?! А якщо треба виправити?! А якщо...?."
Без якщо. «Щоденник вражень » — то дитячий простір, який можна використати на свою користь і дорослим. Як? Наприклад, вчити висловлювати ВЛАСНУ думку. Зручним способом. А ще — щоб ніхто не бачив. Просто для себе. Як завгодно і про що завгодно.
«А лінії? Як же — без ліній? Почерк псується...»
Для відпрацювання графічних навичок часу і можливостей є вдосталь. А для висловлення власного бачення на папері — лише 5 хвилин на день. А давайте спробуємо без ліній :)
Спробуйте. Вашим дітям сподобається. Точно сподобається. І у вас це точно вдасться. Бо я знаю, що вчителі насправді за будь-який рух. Ті вчителі-першопрохідці, які набиратимуть 1 класи 2018-го практично всі навички відпрацювали на своїх четвертокласниках. Ви — творчі і у вас вдасться!
Орієнтовні теми для «Щоденника вражень»
1 клас
№ | Теми днів | Теми для «Щоденника вражень» |
ТЕМА ТИЖНЯ 1. Я – ШКОЛЯР | ||
1 | Навіщо мені ходити до школи? / Що я очікую від шкільного життя? | 1.У школі я хотів би /хотіла б дізнатися… 2.Я хочу ходити до школи, тому що… 3.Я не хочу ходити до школи, тому що… |
2 | Хто я? Хто мої однокласники? | 1.Мені б хотілося сидіти поруч з… 2.У класі я вже познайомився/-лась з… 3.Я радію сьогодні, тому що… 4.Сьогодні я сумую, тому що… |
3 | Як мені безпечно дістатися до школи й повернутися додому? | 1.Я люблю ходити до школи з… 2.Я ходжу до школи сам/-а, тому що… 3.Мені подобається, коли після уроків мене зустрічає… |
4 | Що покласти у шкільний ранець? | 1.Чим відрізняються портфелі у 1 і 11 класі? 2.Якби портфель міг говорити, він би сказав… 3.Чи все, що є в портфелі, мені потрібне? |
2. МІЙ /НАШ КЛАС | ||
1 | Як знайти свою класну кімнату? | 1.Якщо я заблукаю в школі, то… 2.Якби хтось заблукав у школі, я б… 3.Чи можна заблукати в школі? |
2 | Як почуватися комфортно у класі? | 1.Мені б хотілося змінити в класі… 2.У нашому класі незручно, тому що… 3.У нашому класі зручно, тому що… |
3 | Як створити безпеку і затишок у класі? | 1.Щоб у класі було затишно, я можу… 2.Найбільший безлад в класі трапляється тоді, коли… 3.Чому буває безлад в класі? |
4 | Як нам стати класною спільнотою? | 1.Мені не подобається правило нашого класу… 2.Якби завтра ти став/-ла учителем, чого б ти навчав/-ла дітей? |
5 | Чого ми можемо досягнути спільно? | 1.У школі мені найбільше подобається… 2.Найбільше в школі мені не подобається… 3.Якою має бути школа, щоб усім в ній подобалось? |
3. МОЇ ДРУЗІ | ||
1 | Хто такі друзі? / Яким має бути друг (подруга)? | 1.Мій найкращий друг/подруга… 2.Мені хотілося б подружитись з… 3.Багато друзів – це добре, тому що… |
2 | Як знайти друзів? | 1.Де всі знаходять друзів? 2.Чому друга важко знайти? 3.Я можу дружити тільки з тим, хто… |
3 | Чому нам цікаво разом? | 1.Вдвох з другом можна грати в… 2.Якщо самому нецікаво, то… 3.Я хочу подружитись з … (ім'я), але ще не встиг/-ла, тому що… |
4 | Як зберегти дружбу? | 1.Я сьогодні дуже хочу подружитись з… 2.Якщо мій друг/моя подруга буде сумувати, я … 3.Якщо моїх друзів будуть ображати, я обов'язково… |
5 | Як піклуватися про друзів – домашніх улюбленців? | 1.У мене вдома є тваринка-друг… 2.Я дуже хочу мати тваринку. 3.Мати вдома тваринку – це добре, тому що… 4.Мати вдома тваринку – це погано, тому що… |
4. МОЄ ДОВКІЛЛЯ | ||
1 | Що мене оточує? | 1.Найбільше на світі мене дивує… 2.Якби я вмів/-ла робити дива, я б обов'язково… 3.Я можу допомогти планеті тим, що… |
2 | Які «таємниці» має шкільне подвір'я? | 1.Я не знаю, навіщо біля школи є… 2.Біля школи мені подобається… 3.Місце, де потрібно бути обережним біля школи – це… |
3 | Які рослини ростуть на шкільному подвір'ї? | 1.На шкільному подвір'ї мені не вистачає… 2.Я хочу, щоб біля школи росли… 3.Мені не подобається, коли біля школи… |
4 | Кольори та звуки довкілля. Які вони? | 1.Про що гуде вітер? 2.Якби я розумів/-ла мову тварин, то послухав/-ла б… 3.Найкращий колір в світі – … |
5 | Як поводитись у довкіллі? | 1.Якщо поруч немає смітника, а мені треба щось викинути, то… 2.Мене дратує, коли навколо… 3.Я хочу, щоб навколо завжди… |
5. ОСІНЬ | ||
1 | Як впізнати осінь? | 1.Як дерева знають, що час скидати листя? 2.Чому в одних країнах завжди літо, а в інших – ні? 3.Найбільше мені подобається восени… |
2 | Як живуть рослини восени? | 1.Хто фарбує дерева восени? 2.Чому усі дерева скидають листя, а ялинка голки – ні? 3. |
3 | Як живуть тварини восени? | 1.Чи сушить білочка гриби на зиму? 2.Тварина, якій восени найскладніше – це … 3.Я можу допомогти усім тваринам тим, що… |
4 | Що нам дарує осінь?/ Чому осінь називають щедрою? | 1.Найкращий «дарунок осені» – це … 2.Восени мені найважче… 3.Я не дуже люблю осінь, тому що… |
6. Я І МОЯ БАТЬКІВЩИНА | ||
1 | Що таке Батьківщина? | 1.У моєму місті/селі мені найбільше подобається… 2.У моєму місті/селі мені найбільше подобається… 3.Щоб моє місто/село подобалось усім, я можу… |
2 | Чому батьки і Батьківщина – схожі (споріднені) слова? | 1.Не варто ображатись на батьків за те, що… 2.Своїм батькам я бажаю лише… 3.Чи можна змінити Батьківщину? |
3 | Якими якостями я маю володіти, щоб стати комусь захисником / захисницею? (до Дня захисника України). | 1.Вже зараз я можу захищати… 2.Хто постійно потребує захисту? 3.Захисником не може бути… |
7. МИ – ПІДПРИЄМЛИВІ (ОСІННІЙ ДОБРОЧИННИЙ ЯРМАРОК) | ||
1 | Чи кожна людина може бути підприємливою? | 1.Я можу віддати іншим… 2.Якщо хтось потребуватиме допомоги… 3.Останні кишенькові гроші я потрачу на… |
2 | Як знаходити ідеї та можливості? | 1.Якщо мені потрібно купити щось, то я… 2.Я хочу мати достатньо грошей, щоб купити… 3.Що і на що я хочу обміняти? 4.У мене є гарна ідея, як заробити мільйон. |
3 | Як здійснити задумане? | 1.Щоб моя мрія здійснилась, потрібно… 2.Хто може здійснити мою мрію? 3.Якби в мене була чарівна паличка, чию б мрію я здійснив/-ла б? |
4 | Як отримати добрі результати? | 1.Якщо усі дорослі не захочуть ходити на роботу… 2.Чи варто старатись, коли не хочеться? 3.Через 10 років я буду… |
8. ТЕХНІКА, ЯКА ДОПОМАГАЄ | ||
1 | Як техніка допомагає в побуті, і якою вона буде в майбутньому? | 1.Найкращий винахід у світі – це… 2.Як би мені довелося бути винахідником/-цею, я б створив/-ла… 3.Я хочу, щоб винайшли таку машину, яка б… |
2 | Як «потоваришувати» з технікою? | 1.Які кнопки не варто натискати? 2.Моєму планшету ще потрібна кнопка… 3.Якщо я знайду літаючу тарілку, я спершу натисну кнопку… 4.Якби мені довелось бути водієм автобуса, мені було б складно… |
3 | Яка роль роботів у житті людини? | 1.Якби мені купили робота… 2.Роботи дуже потрібні людям, тому що… 3.Роботи – це небезпечно, тому що… |
9. ІГРИ | ||
1 | Які ігри бувають? Чому я люблю бавитися в різні ігри? | 1.Моя улюблена гра — … 2.В які ігри грались діти 100 років тому? 3.Я мрію навчитись грати в… |
2 | У які ігри грали наші батьки? | 1.Найцікавіша гра, в яку грались мої батьки у школі… 2.Якби зникла уся техніка, я б грався/-лась… 3.Гра, в яку найчастіше ми граємо з тато/мамою… |
3 | Навіщо потрібні правила гри? | 1.Мені не подобаються правила гри, тому що… 2.Якщо в футболі можна було б грати без правил, то… 3.Правила гри потрібні, тому що… 4.Правила гри не потрібні, тому що… |
4 | Чого навчає комп'ютерна гра? | 1.Чи може гра навчити чогось нового? 2.Гра, яка навчила мене… 3.Якщо мені трапиться дуже страшна комп'ютерна гра, то… |
10. ТЕАТР | ||
1 | Чому люди ходять до театру? Навіщо нам театр? | 1.Якщо я стану актором/акторкою, хочу отримати роль… 2.Зіграти злодія в виставі – це добре, чи погано? 3.Якщо мене попросять створити костюм Снігової людини…. |
2 | Хто найголовніший у театрі? | 1.Грати на сцені – це дуже легко, тому що… 2.Грати на сцені – це дуже важко, тому що… 3.Як придумати сценарій вистави, щоб вона була цікавою? 4.Якби я був/-ла б директором театру… |
3 | Як створити театр? Хто автор вистави? | 1.Що робити, щоб до театру стали ходити усі? 2.Мені б хотілось зіграти у виставі про… 3.Казка, яку б мені хотілось побачити в театрі…. 4.Страшна вистава краща, ніж кумедна, тому що… 5.Кумедна вистава краща, ніж страшна, тому що… |
4 | Ми творимо театр | 1.Я дуже хочу зіграти на сцені разом з… 2.В театрі я не хочу грати на сцені, але дуже хочу… 3.Гримером бути цікаво, тому що… 4.Костюмером бути краще, ніж актором, тому що… 5.Підказувати – добре чи погано? (Навіщо в театрі суфлер?) |
11. МОДА | ||
1 | Що означає бути модним? Як виявляти свою неповторність? | 1.Якщо всі одягнуть фіолетове, бо це модно, то я — … 2.Мені не подобається одяг з… 3.Мені подобається одяг з… 4.Що важливіше – гарний одяг, чи гарні вчинки? |
2 | Хто створює модний одяг? | 1.Якби мені довелось створити шкільну форму, то… 2.Яким буде одяг через 10 років? 3.Чому ще досі не створили такий одяг, який… |
3 | Як змінюється мода? | 1.Раніше було модно… 2.Якщо модна річ зовсім незручна, то… 3.Я хочу одягатись модно, тому що… 4.Мені не подобається модний одяг, тому що… |
4 | Чому здоровим бути модно? | 1.Палити – це модно, чи страшно? 2.Якщо мені скажуть, що я немодно виглядаю, то… 3.Я одягатиму лише ті речі, які… |
12. ПРИГОДИ КРАПЕЛЬКИ | ||
1 | Де є вода в природі? | 1.Що зробити, щоб в Африці теж було достатньо води? 2.Хто забруднює річки? 3.Якщо я опинюсь на безлюдному острові, то знайду питну воду…. |
2 | Якою буває вода в природі? Як вона мандрує? | 1.Якщо йде дощ, це Хмарка плаче? 2.Куди ховається вода з калюжки у спекотний день? 3.Куди зникає сніг навесні? |
3 | Навіщо потрібна вода? Що станеться, якщо її не буде? | 1.Якщо раптом води не стане, я її шукатиму… 2.Вода в річці потрібна, тому що… 3.Вода в річках не потрібна, тому що… |
4 | Як берегти воду? | 1.Де рибам взяти чисту воду? 2.Мені не подобається брудна річка, тому що… 3.Щоб зробити річки чистими, я буду… |
13. ЗИМА | ||
1 | Які сюрпризи нам готує зима? | 1.Я люблю зиму, тому що… 2.Я не люблю зиму, тому що… 3.Якщо взимку не випаде сніг, то… |
2 | Що відбувається з рослинами взимку? | 1.Чому ялинки бояться Нового року? 2.Деревам взимку холодно, тому що… 3.Взимку дерева не мерзнуть, тому що… 4.Кому взимку потрібні опалі листочки? |
3 | Як зимують тварини? / «Чи кожна пташина у вирій на зиму літає…»? | 1.Чи потрібні птахам чобітки? 2.Чому синичок я бачу тільки взимку? 3.Тварини люблять зиму, тому що… 4.Тварини не люблять зиму, тому що… |
4 | Як цікаво проводити час взимку? | 1.Моя улюблена зимова гра. 2.Чи на всій планеті зараз зима? 3.Якщо влітку я захочу покататись на санчатах, то… |
14. ТАЄМНИЦІ КОСМОСУ | ||
1 | Що можна побачити в космосі? | 1.Якби я полетів/-ла в космос, мені б там зустрілися… 2.Мені б хотілось потрапити на іншу планету, тому що… 3.Якби шкільна екскурсія проходила б у космосі… |
2 | Чи може день «наздогнати» ніч? | 1.Якби раптом не стало ночі… 2.Якби раптом не стало дня… 3.Якби мені ніколи не хотілось спати, я б… |
3 | Чи можливе на Землі життя без Сонця? | 1.Якщо Сонце погасне, то відразу ж… 2.Якщо не буде сонячного світла, то… 3.Як живуть без Сонця тварини під землею? |
4 | Як я уявляю інші планети? | 1.Я думаю, що на інших планетах є… 2.Чому з інших планет до нас не прилітають гості? 3.Чому на Місяці ніхто не живе? 4.П'ять речей, які я обов'язково візьму з собою на іншу планету… |
15. ПОДОРОЖУЄМО В ЧАСІ | ||
1 | Чи хотіли б ви подорожувати в часі й чому? | 1.Які речі здивували б зараз печерну людину? 2.Якби можна було змінити одну річ у житті, я б… 3.Якщо до нас завітають гості з майбутнього, я обов'язково запитаю в них… |
2 | Навіщо нам подорожувати у країну чисел та слів? | 1.Чи існують казкові країни? 2.Як потрапити в країну, про яку ніхто не знає? 3.Чи є країна, у якій усі живуть дружно і щасливо? |
3 | Чи можна помандрувати морем на шкірці апельсина, або чому апельсин не | 1.Я дуже хочу знати, чому… 2.Я не розумію, чому… 3.Фокусником може бути будь-хто, тому що… |
4 | Як змінилися ми за час шкільного життя? | 1.Саме в школі я дізнався/-лась про… 2.Найцікавіша пригода, яка відбулась зі мною в школі – це… 3.Найкумедніший випадок, який стався у нашому класі… |
5 | Що знаємо і про що маємо довідатися для майбутніх подорожей? | 1.Для кругосвітньої подорожі мені іще бракує… 2.Я зможу відвідати усі країни, коли… 3.Найнезвичайніше місце, куди б мені хотілось потрапити, це – … |
16. ЗИМОВІ СВЯТА | ||
1 | Чому свято є важливим? | 1.Моє улюблене свято. 2.Я зовсім не люблю святкувати… 3.Найбільше свято для усіх людей… |
2 | Які свята святкуються взимку в Україні та у світі? | 1.Я хочу придумати ще одне свято… 2.Я знаю, що в інших країнах святкують… 3.Мені б хотілося побувати на святі в… |
3 | Як підготуватися до свята? | 1.Друзів на своєму святі я розважатиму…. 2.Свято неможливе без… 3.Найкраще свято в мене було тоді, коли… |
4 | Чому під час свята нам краще бути разом? Хто забезпечує свято для інших? | 1.Дітям, яких ніхто не вітає зі святом, я хочу подарувати… 2.Чи люблять сюрпризи дорослі? 3.Я дуже хочу подарувати свято для… |
17. СВІТ ЗАХОПЛЕНЬ | ||
1 | Що мені подобається? Що я люблю? | 1.Найбільше я люблю… 2.Моя улюблена гра — … 3.В нас з другом/подругою є спільне захоплення… |
2 | Які зацікавлення у моїх однокласників? | 1.Мені подобається, як мої однокласники… 2.Я хочу теж навчитись… 3.У нашому класі незвичайне захоплення у… |
3 | Які хобі у моїх родичів? | 1.В нашій сім'ї є незвичайне захоплення… 2.Як і тато/мама/сестра/дідусь, я хочу навчитись… 3.Мені б хотілось навчити бабусю… |
4 | Організовуємо виставку зацікавлень. | 1.Найкраще мені вдається… 2.Я можу навчити інших… 3.Якби всі однокласники цікавились тим, що люблю я… |
18. Я – МАНДРІВНИК | ||
1 | Хто такий мандрівник? | 1.Найбільше я хочу побувати в… 2.Якби я жив/-ла б в Англії, то хотів би/-ла б потрапити до України, щоб побачити… 3.Найкраща моя подорож була… |
2 | Куди ми помандруємо? | 1.З класом я мрію поїхати до… 2.З рідними я хочу помандрувати в… 3.Літак, потяг, корабель: на чому краще мандрувати? |
3 | Що потрібно мандрівникові? | 1.Якщо в мандрівку я зможу взяти лише 5 речей, то це будуть… 2.З подорожі додому я обов'язково привезу… 3.Що знадобиться мені, якщо я потраплю на безлюдний острів? |
4 | Яке меню у мандрівника? | 1.Завжди в мандрівку варто взяти брати таку їжу… 2.Якщо я опинюсь на безлюдному острові і дуже зголоднію, то… 3.Не варто брати в дорогу їжу, яка… |
5 | Мандрівка. Готуємо фотозвіт. | 1.Якщо я стану фотографом і поїду у подорож, то перш за все сфотографую… 2.Фотографувати – це цікаво, тому що… 3.Я дуже хочу побачити фотографію з країни… |
19. ЛАЙФХАКИ. Я – ДОСЛІДНИК. Я — ВИНАХІДНИК | ||
1 | Хто такий дослідник? Хто такий винахідник? | 1.Якщо я стану винахідником, обов'язково створю… 2.Найкращий винахід у світі – це… 3.Я дуже хочу дізнатись, як… |
2 | Який мій винахід? | 1.Я б хотів/хотіла створити… 2.Якщо я створюватиму робота, то навчу його… 3.Одного разу мені вдалось зробити незвичайний… |
3 | Я досліджую та експериментую? | 1.Що буде, якщо змішати… 2.Дуже хочу створити чарівні окуляри, в яких… 3.Мені дуже потрібна чарівна паличка для того, щоб… |
4 | Винаходи людства. | 1. Як створюють…? 2.Шкода, що ще не винайшли… 3.Якби одного дня зникла уся зброя… |
20. СПОРТ | ||
1 | Який улюблений вид спорту у моїй родині? | 1.Спортсменом бути добре, тому що… 2.Спорт – це небезпечно, тому що… 3.Найкращий вид спорту у світі – … |
2 | Відомі українські спортсмени | 1.Якщо я стану чемпіоном/-кою України… 2.Мені хочеться бути схожим/схожою на… 3.Що робити, якщо не вдалося перемогти? |
3 | Якими видами спорту займаються у різні пори року? | 1.Якщо взимку захочу пограти в футбол…. 2.Якщо влітку я захочу покататися на лижах… 3.Яких змагань мені б хотілось в школі? |
4 | Малі класні олімпійські ігри | 1.Мені краще за всіх в класі вдається… 2.Якщо я не виграю в класних змаганнях, то… 3.Навіть якщо мої друзі не виграють, я їм скажу… |
21. МОЇ УЛЮБЛЕНІ КНИГИ | ||
1 | Яка моя улюблена книжка? | 1.Моя улюблена книга… 2.Читати – це цікаво, тому що… 3.Мені б дуже хотілось мати книгу про… |
2 | Як книжка прийшла до людини? | 1.Якби книжка могла ходити… 2.Дуже добре, що в мене є книга про… 3.Якщо я напишу книгу, вона буде про… |
3 | Як створюють книжку, лікують книжку? | 1.Книги інколи сумують, бо… 2.Як розвеселити Книжечку Сумульку? 3.Хто працює в книжковій лікарні? |
4 | Які є книжки? (форма, матеріал, зміст). Ми створюємо книжку. | 1.Я дуже люблю книги про… 2.Мені зовсім не подобаються книги, в яких… 3.Я дуже хочу, щоб усі люди прочитали мою книгу про… |
5 | Де живуть книжки? | 1.Жила собі книга, яку ніхто не хотів читати… 2.Якби ж у бібліотеці були книги про… 3.Я хочу подарувати бібліотеці книгу про… 4.Якби книга Сумулька могла подорожувати, вона б… |
22. ТРАНСПОРТ | ||
1 | Які є види транспорту? | 1.Я люблю їздити в транспорті, тому що… 2.Я не люблю їздити в транспорті, тому що… 3.Я дуже хочу їздити до школи не автобусом, а… |
2 | Транспорт моєї місцевості. | 1.Місту/селу, в якому я живу, дуже бракує такого виду транспорту… 2.Я сподіваюсь, що скоро винайдуть транспорт, який… |
3 | Для чого потрібні правила дорожнього руху? | 1.Дуже добре, що машини можуть швидко їздити… 2.Погано, що машини не можуть дуже швидко їздити… 3.Якщо я запізнюватимусь до школи, але на світлофорі горітиме червоне світло… |
4 | Мій улюблений вид транспорту. | 1.Мені б дуже хотілось ще раз проїхати в … 2.Я хочу, щоб кожен спробував подорожувати на… 3.Яким би транспортом мені хотілось керувати? |
5 | Транспорт майбутнього. | 1.Дуже добре було б мати таку машину, яка за хвилину довезе до… 2.Я думаю, що скоро винайдуть такий літак, який… 3.Чому люди так рідко літають на повітряних кулях? |
23. ПРОФЕСІЇ | ||
1 | Ким я хочу стати? | 1.Я дуже хочу стати… 2.Мої рідні хочуть, щоб я став/-ла… 3.Мені подобається професія… 4.Щоб стати тим, ким я мрію, мені потрібно… |
2 | Ким працюють мої рідні? | 1.Чому батькам потрібно йти на роботу? 2.Чи можна отримувати заробітну плату, не ходивши на роботу? 3.Мені подобаються професії моїх рідних, тому що… 4.Мені не подобаються професії моїх рідних, тому що… |
3 | Професії минулого і майбутнього. | 1.В минулому працювати було легше, тому що… 2.В минулому працювати було важче, тому що… 3.В майбутньому з'явиться нова професія – … |
4 | Ярмарок професій. | 1.Дуже цікаво хоч день попрацювати… 2.Мені б дуже хотілось потрапити на фабрику, де виготовляють… 3.Я думаю, що найцікавіша професія… |
24. ЧАС («ЯК УПРАВЛЯТИ ЧАСОМ / ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТ») | ||
1 | Навіщо нам годинник? | 1.Я хочу мати наручний годинник, тому що… 2.Чи потрібен годинник на руці, якщо він є на телефоні? 3.За хвилину можна встигнути… |
2 | Які є годинники? | 1.Годинник зі стрілками зручніший, тому що… 2.Електронний годинник зручніший, тому що… 3.Як спостерігали за часом люди, коли ще не винайшли годинник? |
3 | Як керувати часом? | 1.Якби я міг/могла зупинити час… 2.Щоб усе встигати, потрібно… 3.Я дуже часто не встигаю… |
4 | Складаємо розпорядок дня. | 1.Кожного дня я обов'язково маю встигнути… 2.Якщо я сьогодні не встигну зробити… 3.На завтра можна відкласти… |
5 | Машина часу. | 1.Де і коли ти б хотів/хотіла жити? 2.Якби в мене була машина часу, я б… 3.Мені цікаво було б помандрувати на 100 років назад, щоб… |
25. ВЕСНА | ||
1 | З чим? / Чому? / Як приходить весна? | 1.Мені подобається весна, тому що… 2.Я не люблю весну, тому що… 3.Хто навесні прокидається першим? |
2 | Які весняні квіти прокидаються першими? | 1.Найбільше мені подобається квітка… 2.Я не люблю квітів, тому що… 3.Чому на свята дарують саме квіти? |
3 | Чому пташки повертаються з вирію? | 1.Звідки птахи знають, що час повертатись додому з вирію? 2.Хто вчить птахів літати ключем? 3.Як птахи запам'ятовують дорогу додому? |
4 | Малеча у тваринному царстві. | 1.Кошенята – наймиліші тварини, тому що… 2.Цуценята – найцікавіші тварини, тому що… 3.Чи бувають небезпечні малюки? |
5 | А що ростиме у нас на грядці? | 1.Чому навесні все потрібно садити? 2.Найкраща рослина, яка росте на городі/в садку… 3.Якби можна було посадити шоколадне дерево… |
26. НАВІЩО ЇСТИ? | ||
1 | Навіщо мені їжа? | 1.Мені б хотілось їсти лише… 2.Я дуже не люблю, коли мені пропонують з'їсти… 3.Мрію спробувати страву… |
2 | Яка є їжа? ( корисна / шкідлива) | 1.Корисна їжа не завжди смачна, тому що… 2.Те, що я люблю їсти не корисне, тому що… 3.Чому улюблену страву так рідко готують? |
3 | Які є вітаміни на моєму столі? | 1.Якщо на столі лежатиме груша й цукерка, то я, звичайно, оберу… 2.Я думаю, найбільше вітамінів є у… 3.Якщо я приготую фруктовий салат, то покладу до нього… |
4 | Моя улюблена їжа | 1.Чому чіпси не приносять користі? 2.Я думаю, що всі люди люблять їсти… 3.Чому у всіх різні смаки? |
5 | Що ми готуємо? | 1.Я вже можу самостійно приготувати… 2.Я хочу спробувати приготувати… 3.Готувати – це цікаво, тому що… |
27. ВЕЛИКДЕНЬ | ||
1 | Які традиції Великодня у моїй родині? | 1.Чому Великдень так називається? 2.Я знаю, що на Великдень… 3.Мені цікаво було б дізнатись, чому на Великдень… |
2 | Що кладемо у великодній кошик? | 1.Для дітей, які потребують допомоги, я б зібрав/-ла кошик… 2.Для самотніх людей ми можемо зібрати цілий кошик… 3.Напередодні Великодня я хочу зробити диво для… |
3 | Моє великоднє яйце | 1.Я думаю, найкращі кольори для писанки – … 2.Напередодні Великодня я люблю допомагати рідним… 3.З чого можна зробити незвичайну писанку? |
4 | Великодні забави | 1.Дуже б хотілось отримати від Пасхального кролика… 2.Якщо я готуватиму подарунки до Великодня, то… 3.Моя родина на Великдень завжди… |
28. МОЯ РОДИНА | ||
1 | Хто є у моїй родині? | 1.Найбільше в родині я спілкуюсь з… 2.Дуже хочу, щоб в моїй родині ще з'явились… 3.Якщо зі мною не погоджуються рідні, я намагаюсь… |
2 | Хто і за що відповідає у моїй родині? | 1.Мій тато може замість мами виконувати таку роботу:… 2.Мамі дуже добре вдається … 3.Мені подобається допомагати…., тому що… |
3 | Що у нашій родині робимо разом? Які спільні улюблені справи у моїй родині? | 1.На вихідні ми з рідними завжди… 2.В родині нам завжди бракує часу на… 3.В сім'ї ми завжди разом … 4.Дітей можна карати лише так… 5.Дітей не можна карати, тому що…. |
4 | Наше родинне дерево | 1.Незвичайні професії моєї родини. 2.Я дуже хочу бути схожим/-ою на… 3.Тільки бабуся вміє так добре… 4.Лише дідусь так цікаво розповідає про… |
29. СВІТ РОСЛИН | ||
1 | Які бувають рослини? | 1.Я думаю, що ліс не може жити без… 2.Якби в пустелі росли ліси… 3.Я люблю ходити до лісу/парку, тому що… |
2 | Що рослинам потрібно для життя? | 1.Якщо мені зустрінеться чарівна квітка, … 2.Якби рослини могли розмовляти, вони б сказали… 3.Якщо мені пощастить потрапити в Квіткову країну, я там побачу… |
3 | Користь рослин для людей і тварин. | 1.Про що би мріяв останній дуб на Землі? 2.Для кого домом є рослини? 3.Дивно, що рослини можуть… |
30. СВІТ ТВАРИН | ||
1 | Які зміни у тваринному світі навесні? | 1.Я хочу побачити, як будує житло… 2.Поки тварини на полюванні, їх малюки… 3.Чому тварини зовсім не скидають «шуби»? |
2 | Хто де живе? | 1.Чи зручно лелекам жити під відкритим небом? 2.Чи всі тварини лягають, коли сплять? 3.Тварина, яка має найзатишніше житло – це … |
3 | Користь тварин для людей та рослин? | 1.Без тварин ми б не змогли… 2.Тварини б образились на людей за те, що… 3.Я не хочу, щоб тварини… |
31. ВЕСЕЛКА | ||
1 | Чому з'являється веселка? | 1.Найтепліший в світі колір… 2.Колір мого настрою сьогодні… 3.Куди вночі зникають усі кольори? |
2 | Які кольори у веселки? | 1.Якби усе навколо було жовтогарячим… 2.Колір мого настрою сьогодні… 3.Якщо б я міг/могла придумати свій колір… |
3 | Як пов'язані – веселка, дощ, гроза? | 1.Де живе веселка? 2.Хто розфарбовує сни? 3.Куди веде райдуга? |
32. МУЛЬТФІЛЬМИ | ||
1 | За що ти любиш мультфільми? | 1.Мій улюблений мультик… 2.Дуже хочу подивитись мультфільм про… 3.Якби я був/-ла героєм мультфільму… |
2 | Хто створює мультфільми? | 1.Щоб мультик був цікавим, він має бути… 2.Я не люблю мультфільми про… 3.Я хочу, щоб створили мультик за книжкою… |
3 | Як створюють мультфільм? | 1.Я теж можу створити мультфільм, якщо… 2.Найгірший мультфільм у світі – … 3.Якщо я потраплю у мультфільм… |
4 | Мій улюблений мультфільм | 1.Якщо мультик виявився страшним, то я… 2.Я дуже люблю, коли в мультфільмі… 3.Мені дивно, чому мультики…. |
33. Я – УКРАЇНЕЦЬ / УКРАЇНКА. Я- ЄВРОПЕЄЦЬ / ЄВРОПЕЙКА. ДЕНЬ ВИШИВАНКИ | ||
1 | Хто такий українець? | 1.Мені пощастило жити в Україні, тому що… 2.Мені б хотілось жити в іншій країні, тому що… 3.В Україні мені найбільше подобається… |
2 | Хто такий європеєць? | 1.Якби я розумів/-ла всі мови світу… 2.Найперша країна, яку я хочу відвідати – … 3.Бути європейцем – це значить… |
3 | Вишиванка – символ України. | 1.Якого кольору вишиванку мені б хотілось одягати? 2.Вишиванка – це гарно, тому що… 3. |
4 | Вишиванка моєї родини. | 1.В нашій родині найкраще вишиває… 2.Моя улюблена вишита річ – це… 3.Я люблю вишивати, тому що… 4.Мені не подобається вишивати, тому що… |
34. ЛІТО (КАНІКУЛИ) | ||
1 | Як ми знаємо, що прийшло літо? | 1.Влітку мені найбільше подобається… 2.Влітку мені не подобається… 3. |
2 | Чим діти займаються влітку? | 1.Літо – це добре, тому що… 2.Я зовсім не хочу літа, тому що… 3.Цього літа я вперше… |
3 | Де я хочу відпочити цього літа? | 1.Цього літа я обов'язково… 2.Я дуже хочу влітку побувати… 3.Якщо я поїду до моря, то… |
4 | Плануємо літні канікули | 1.Чому такі довгі канікули лише влітку? 2.Під час канікул я сподіваюсь… 3.Чи може відпочинок втомлювати? |
Ольга Романюк, Аліна Ткаченко, методисти відділу початкової освіти КНЗ КОР «КОІПОПК»
Важливо! При повному або частковому копіюванні інформації, посилання на ukrom.in.uaобов'язкове.
Коментарі