Інноваційні технології та методи навчання. (Педагогіка та психологія вищої школи)

Інновації — нові форми організації діяльності і управління, нові види технологій, які охоплюють різні сфери життєдіяльності людства.
Педагогічна інновація — особлива форма педагогічної діяльності і мислення, спрямована на організацію нововведень в освітньому просторі;
Інноваційний процес в освіті-сукупність послідовних дій, спрямованих на оновлення мети, змісту, організації, форм і методів навчання та виховання, адаптації навчального процесу до нових умов.
Передумови виникнення педагогічних інновацій:
- Необхідність докорінних змін в системі освіти;
- гуманітаризація освіти (поява нових навчальних дисциплін);
- викладач отримав можливість створення власної педагогічної лабораторії;
- конкуренція ВНЗ (боротьба за «свого» студента);
- інформатизація суспільства.
Критерії готовності викладача вищої школи до інноваційної діяльності (ІД):
- усвідомлення необхідності ІД;
- готовність до творчої діяльності;
- упевненість у тому, що зусилля, принесуть позитивний результат;
- узгодженість особистих цілей з ІД;
- готовність до подолання творчих невдач;
- органічність поєднання ІД, особистої, фахової та педагогічної культури;
- рівень психолого-педагогічної та методичної готовності до ІД;
- переосмислення свого минулого досвіду і його залучення до розробки інновації;
- здатність до фахової рефлексії.
Файл презентації:
Коментарі