Урок узагальнення та систематизації знань за темою «Південна Америка»

Урок узагальнення та систематизації знань за темою «Південна Америка»

Предмет: географія

Клас: 7

Розділ: Географія материків і океанів

Тема: Урок узагальнення та систематизації знань за темою «Південна Америка»

Мета уроку: закріпити здобуті знання за темою «Південна Америка»;

розвивати навички роботи з географічними джерелами, розповідати, вчити учнів здійснювати аналіз та порівняння об'єктів, фактів, явищ; розвивати уміння застосовувати набуті знання практично; виховувати інтерес до вивчення географії світу.

Обладнання: фізична карта Північної Америки, фізична карта світу, карта природних зон, політична карта (зпрапорами країн), атласи, контурні карти, кліматична карта Південної Америки, довідники.

Тип уроку: узагальнюючий

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Повідомлення теми, завдань уроку

-Сьогоднішній наш урок ми присвятимо уже знайомій темі: «Південна Америка». Ми підведемо підсумки, ви узагальните здобуті знання. Також окреслимо та зрозуміємо, наскільки добре ви засвоїли цю тему.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

-Вивчаючи кожен материк, розглядаючи його з різноманітних сфер, ми зрозуміли, що аналізувати його необхідно за певним планом. Сьогодні ми не будемо відходити від цієї традиції і планомірно виконаємо усі завдання, котрі постають перед нами.

3.1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

-Який материк ми вивчали протягом кількох останніх уроків? (Південна Америка).

-На яку геометричну фігуру зовні схожа Південна Америка? (На трикутник).

-Яку площу займає Південна Америка? А з островами?(17,8 млн. км2 і 18,3млн. км2відповідно).

-Який за величиною серед інших материків? (Четвертий) Після...? (Євразії, Африки, Північної Америки).

-Хто відкрив Південну Америку? Як це сталося? (Христофор Колумб. Випадково. Він прямував у пошуках Індії)

-Який материк є найближчим сусідом? (Північна Америка).

-Який канал розділяє Північну та Південну Америку? (Панамський).

— Ви успішно впорались з цим завданням, але чи добре ви вивчили географічне положення Південної Америки, покаже вікторина «Так чи ні».

3.2. Вікторина «Так чи ні?»

1.Мис Фроуерд є крайньою південною точкою материка. (Так)

2. Мис Кабу-Бранку знаходиться на крайньому сході Південної Америки. ТАК

3.Більша частина материка лежить в північній півкулі. НІ

4.Материк розташовується у всіх чотирьох півкулях. НІ

5.Південний тропік розділяє Південну Америку майже по центру. ТАК

6. Із заходу материк омивається Атлантичним океаном. НІ

3.3.Гра-змагання

1. Учні класу поділяються на три групи. Кожна група отримує частину контурної карти з позначеними на ній географічними об'єктами. Завдання групам:виправити помилки.

2. Учні отримують ілюстрації з зображеннями мандрівників:

Завдання І рівня: назвати дослідників, які зробили вагомий внесок у вивчення та відкриття Південної Америки.

3.Завдання: назвіть та покажіть на мапі найбільші рівнини та найвищі гори, зазначте,чим подібні і чим відрізняються рельєф та будова земної кори Південної Америки та Австралії?

Завдання підвищеного рівня складності: пояснити наявність пустелі на тихоокеанському узбережжі;

-ваш корабель причалив до Амазонії (І варіант);

-ваш корабель сів на мілину в затоці Ла-Плата (II варіант);

-ви прибули на фінал чемпіонату світу з футболу в Бразилію влітку (ІІІ варіант)

Питання: Якапогода вас буде там очікувати? Чому?

Вчитель. Тепер настав час повторити усе, що нам відомо про води суходолу Південної Америки.

Завдання І рівня: покажіть на мапі найбільші річки та озера материка;

Завдання ускладнені:

-Про яку річку йде мова: у нижній течії морські припливи періодично намагаються повернути її води у зворотний бік. Припливна хвиля, котра має висоту до 4 м, із жахливим гуркотом і величезною швидкістю піднімається проти течії на відстань до 1500 км. Місцеве населення називає цю хвилю «гримляча вода» (Амазонка).

-Чому на Парані та притоках Оріноко наявні бурхливі водоспади, а на Амазонці вони відсутні?

-Які рекорди характеризують Амазонку.

-Вважають, що озеро Тітікака колись було частиною океану. Як ви можете трактувати цю версію?

Вчитель. А зараз ми детально розглянемо природні зони.

Завдання 1 рівня: уявіть, щови летите з півночі на південь по 60-му меридіану. Які природні зони ви перетинатимете?

-ви перетинаєте Південну Америку із заходу на схід по 30-тій паралелі. Які природні зони будуть на вашому шляху?

-учні отримують «німі» картки з тваринами. Вони повинні їх назвати і вказати природну зону, де вони водяться (наприклад, додаток У).

Завдання ускладнені: порівняйте природну зону вологих екваторіальних лісів Південної Америки та Африки;

-Чим можна пояснити меншу кількість видів тварин у саванах і рідколіссях Південної Америки порівняно з Африкою?

-Назвіть рослини і тварини Південної Америки, які більше не зустрічаються ні в одному з куточків земної кулі. У яких природних зонах їх шукати?

Народи і країни.

— На уроках географії ми багато вивчали, багато аналізували, навчилися моделювати і порівнювати.От і зараз ми спробуємо порівняти і співставити деякі факти, щоб знайти те, що не відповідає загальному.

3.4.Гра «Знайди зайве»

І варіант: метис, мулат, азіат (азіат);

ІІ варіант: Уругвай, Бразилія, Перу (Перу);

IІІ варіант: Болівія, Чад, Сурінам (Чад).

-Поясніть, чому ви обрали зайвими саме такі назви?

3.5. Гра «Спільності»

— Що є спільного для єгиптян та інків? (піраміди);

— Панамському каналу в Південній Америці відповідає… канал в Африці. (Суецький);

— Яка відома усім країна, розташована на двох континентах, але в одній частині світу. (Панама);

— Яку назву має країна в Південній Америці, співзвучна з назвою географічної паралелі. (Еквадор)

— Яку мову потрібно буде вчити, якщо ви зберетесь в Південну Америку? Чому? (іспанська, португальська; результат колонізації).

Завдання І рівня. Показати на карті названі іншими учнями країни. Знайти на карті прапори названих країн.

Завдання ускладнені. Опишіть типові риси населення Південної Америки. Визначте їх відмінності порівняно з населенням інших материків, поясніть, чим вони зумовлені;

-охарактеризуйте екологічні проблеми у Південній Америці. Запропонуйте власні шляхи для їх розв'язання;

-ви бажаєте інвестувати кошти в економіку однієї з країн Південної Америки. У яку саме і чому?

IV.Підсумок уроку

Вчитель. Ми з вами здійснили віртуальну екскурсію до Південної Америки. Ви повторили і узагальнили те, що вивчали протягом цілого курсу уроків.

4.1. Узагальнююча бесіда

Що нового на сьогоднішньому уроці ви ще довідались такого, чого не знали до цього часу?

— Чи досягли ви мети, яку ставили перед собою?

— Які цікаві факти ви б хотіли дізнатися, але вони залишилися поза нашою увагою?

4.2. Оцінювання

4.3. Повідомлення домашнього завдання

13.05.2016
2468

1 коментар

Коментар видаоений