Повторення й узагальнення вивченого про дієслово

Повторення й узагальнення вивченого про дієслово

Предмет: українська мова

Розділ: Частини мови. Дієслово

Тема: Повторення вивченого про дієслово

Мета: узагальнити здобуті знання про дієслово; закріпити вміння розпізнавати дієслова в реченнях, ставити до них запитання, розвивати образне мислення, зв'язне мовлення; виховувати інтерес до вивчення української мови у школі.

Обладнання:ілюстрації до теми, картки для індивідуальної роботи.

Тип уроку:узагальнення знань, урок-подорож

ХІД УРОКУ

I. Організаційна частина

Колосиста, барвінкова,

Українська наша мова!

Предки в дар її дали,

Щоб ми з вами зберегли.

II. Актуалізація опорних знань.

2.1. Мовна розминка

Українська мова — ніжна, чарівна, солов'їна, милозвучна мова.

Це і мамина пісня, і колискова. Це — приказки, прислів'я, казки, вірші, оповідання, скоромовки.

– Давайте пригадаємо скоромовки, які ми з вами вивчали і відшукаємо у них слова, які відповідають на питання Що робить?, Що робив?, Що робили?, Що зробив?і т.д. (Учні розказують скоромовки) Усно називаємо слова, що відповідають на дані питання.

Завдання: Який перший звук у слові сів? [с']

Якою літерою на письмі позначається звук [с'] (Буквою «ес»)

ІІІ. Повідомлення теми, завдань уроку

3.1. Каліграфічна хвилинка.

Дд, ді, діє, дієслово, ро робить, зробить.

Ми називали слова, які відповідають на питаннящо робив? і т.д.

А як ці слова називаються?

Ось сьогодні на уроці ми й повторимо, закріпимо все те, що вивчили про дієслово на попередніх уроках української мови. А для цього проведемо подорож до казкового містечка.

— А чим саме ми будемо подорожувати – зараз і відгадаємо:

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на перонах

На чому поїдемо? (Потягом).

— Без чого не можна їхати? (Без квитків).

— Хто правильно запише зоровий диктант, той одержить квиток на наш чарівний експрес.

3.2. Зоровий диктант

Люблю я мову й рідне слово.

— Знайдіть у цьому реченні дієслово. Підкресліть його.

— На яке питання воно відповідає?

(Усі учні, які впорались ідеально, отримують «квитки»-фішки (картки і т.п.))


3.3. Словесне малювання. Розвиток творчої уяви

Наш потяг – швидкісний експрес, він мчиться ЧЕРЕЗ ЛІС. Уявіть собі, що ви можете побачить з вікна вагону. Складіть речення з дієсловом про те, що побачили за вікном вагона.

1 речення (найкраще) записати на дошці і в зошиті.

Завдання:Визначте головні члени речення.

Підкресліть підмет і присудок.

— На яке питання відповідає присудок?

— Як називається це слово? (Дієслово). Отже, яку роль виконують дієслова у реченні? (У реченні дієслова виконують роль присудка).

— Подивіться, яким оком дивиться на нас світлофор?

— Чи можна потягу їхати далі?

— Пропустить наш потяг світлофор тільки тоді, як відгадаємо загадку.

Паперовий кораблик щодня

Перевозить у трюмах знання.

Після плавання цей корабель

Повертається в рідний портфель.(Підручник, книга)

— Назвіть дієслова у цій загадці. (перевозить, повертається)

На які запитання вони відповідають? (Що робить?)

Подивіться, яким оком тепер моргає світлофор?

— От тепер ми й потрапили у казкове містечко.

ІV. Систематизація і узагальнення знань

4.1. Робота за підручником

— Ви казали, що відгадка до загадки слово книга. Так, правильно. Книга – це джерело знань, вікно до нових і незвіданих світів. Наш підручник – це теж книга, яка допомагає нам одержувати знання.

Робота за підручником. Відкрийте, будьласка, підручник на с. ____. Знайдіть вправу _____. Самостійно ознайомтесь із завданням. Покажіть світлофорчиками (червоними і зеленими картками), як ви справляєтесь із завданням.

Якщо вже записали 2 речення, покажіть зелене світло, а якщо ще ні – червоне (я вам трішки допоможу).

— Чи були у вас складнощі при виконанні вправи?

— Якби ви були автором підручника, що б змінили,, або чим ще доповнили дане завдання.

4.2.Фізкультхвилинка

4.3. Вікторина «З якої це казки?»
— Ми прибули на вулицю Казкову, де на нас чекає цікава вікторина.

— Я буду зачитувати вам речення із казок, а вам потрібно назвати в них дієслова і сказати, з якої казки цей уривок. Але не просто сказати, а й самостійно записати у зошит дієслова, які ви почули.

Дієслова самостійно записати у зошит.

1. Прибув Журавель до Лисички на обід.

— З якої казки це речення? («Лисичка та Журавель»).

Назвіть дієслова в цьому реченні. Запишіть у зошит.

2. «Я Коза — дереза.

Ніжками затопчу,

Хвостиком замету».

3.От мудрець перед Дадоном

Став, торбину розв'язав.
Золотого півня дав.

V. Підсумок уроку

— А ось цей півник хоче, щоб ви розповіли дієсловами про те, що ми робили сьогодні на уроці. (Працювали, навчалися, повторювали, писали, читали, відповідали та ін..)

— Ось і закінчилась наша подорож. На наступних уроках ми помандруємо по інших незвичайних, чарівних вулицях казкового містечка. Побуваємо у «Країні Прийменників», а поки що вам таке завдання: _____________ (Повідомлення д/з)

11.05.2016
1349

Коментарі

Немає коментарів. Прокоментуєте першим?